Zbieżność kół to jeden z parametrów wchodzący w skład geometrii kół. Zbieżność odpowiada za ustawienie kół przednich i tylnych względem siebie. Samochód mający problemy z geometrią kół może być bardzo niebezpieczny i kłopotliwy w eksploatacji. Złe ustawienie kątów i zbieżności to gorsza przyczepność do drogi. Skutki uboczne to przede wszystkim nierównomierne zużycie opon i zwiększone zużycie paliwa. Dlatego przed sezonową wymianą ogumienia warto NAS odwiedzić. Podczas pełnej geometrii na przednią i tylną oś, jaką wykonujemy na specjalistycznym sprzęcie firmy Beissbarth dedykowanej marce BMW, regulacji podlegają m.in.; kąt pochylenia koła.
To parametr, którego złe ustawienie skutkuje nierównomiernym zużyciem opon. Mówiąc najprościej, to kąt odchylenia od pionu koła widzianego od przodu auta. Mówimy, że jest dodatni, kiedy od samochodu odstaje bardziej górna część koła. W takiej sytuacji szybciej ściera się zewnętrzna część opony. O kącie ujemnym (tzw. negatyw) mówimy wówczas, gdy na zewnątrz bardziej wysunięta jest dolna część koła, co skutkuje nadmiernym naciskiem samochodu na wewnętrzną część opony. I to ona jest automatycznie bardziej ścierana.
Prawidłowe ustawienie to takie, kiedy podczas skrętu koła płasko przylegają do drogi. W takiej sytuacji samochód w czasie jazdy nie ściąga w żadną stronę.
Tym terminem określamy ustawienie kół na jednej osi. Prawidłowe ustawienie polega na skierowaniu obu kół przodami lekko ku sobie. Odległość między nimi jest wówczas nieco mniejsza przed osią niż za nią. Takie ustawienie kół poprawia stabilność samochodu, szczególnie w zakrętach. Ustawiając ten parametr nie można jednak przesadzić. Zbyt mocne skierowanie kół przodami ku sobie będzie skutkowało nadmiernym zużyciem opon rozpoczynającym się od ich zewnętrznych krawędzi. Samochód będzie wówczas w zakrętach zbyt podsterowny. Z kolei w przypadku rozbieżności, czyli ustawienia kół przodami na zewnątrz samochodu, pojazd będzie w zakrętach nadsterowny. Opony mocniej zużywają się wówczas wzdłuż wewnętrznej krawędzi. Eksperci przekonują, że geometrię należy kontrolować przynajmniej raz w roku, ponieważ kąty przestawiają się samoczynnie, m.in. w czasie jazdy po dziurach i w wyniku zużycia elementów układu zawieszenia. Po zakupie używanego auta powinna być to czynność obligatoryjna, podobnie jak wymiana oleju silnikowego.