Każdy samochód ulega czasem awarii. Powodem może być wada seryjna, wadliwe komponenty lub po prostu najzwyczajniej w świecie zużycie poszczególnych części. EM Serwis BMW w Wieliczce od lat zajmuje się pojazdami tej marki, co dało nam spore doświadczenie i możliwość poznania tematu usterek, jakie mogą spotkać twoje auto. Poświęć chwilę, aby zapoznać się z przygotowaną przez nas listą awarii, które najczęściej możesz napotkać w swoim BMW.
Taka usterka może być przyczyną poważnego uszkodzenia pojazdu. Jeśli w kabinie Twojego BMW wyczuwalny jest zapach spalin, zdecydowanie zbyt szybko ubywa płynu chłodniczego lub zaczyna pojawiać się komunikat o jego niskim stanie, warto natychmiast skontaktować się z serwisem. W grupie ryzyka znajdują się najczęściej modele linii F10 i F11 z silnikami Diesla o pojemności 2,0 i 3,0 litra produkowane w latach 2010-2017. Odwiedzając Em Serwis klient zawsze jest informowany o dedykowanych akcjach technicznych, które może bezpłatnie na gwarancji naprawić w Autoryzowanej Stacji Obsługi.
Problem z zatykającym się filtrem DPF w Twoim BMW może mieć kilka przyczyn. Jednymi z najczęstszych są uszkodzenie zaworu EGR lub wadliwie działające termostaty. Natomiast gdy kontrolka DPF włącza się bez uruchomionego silnika na samym zapłonie, może to być spowodowane niewłaściwym działaniem sondy lambda lub czujnika ciśnienia/temperatury filtra DPF. Objawami problemu będzie szybko zapychający się filtr cząstek stałych, kontrolka awarii silnika lub filtra DPF, utrata mocy samochodu. Jeśli tylko w Twoim BMW pojawi się, któryś z wyżej opisanych problemów niezwłocznie należy zgłosić się do serwisu w celu znalezienia przyczyny problemu.
Szczególnie w silnikach Diesla N47,N57, B47,B57, a także benzynowych N20, B38, B48 może wystąpić problem z głośniejszą pracą silnika. Winowajcą najczęściej jest układ rozrządu, który przy przebiegu 150 tysięcy kilometrów warto na bieżąco kontrolować. Najczęściej zalecana jest wymiana kompletna rozrządu przy około 180 tysiącach kilometrów. W EM Serwis BMW Wieliczka udzielamy 2-letniej gwarancji lub według przebiegu na 150 tysięcy kilometrów.
Awaria tego elementu może okazać się „cichym zabójcą” dla Twojego BMW. Uszkodzenie lub nieprawidłowe działanie czujnika może powodować przedostawanie się paliwa do wiązek silnika oraz innych podzespołów, a to może spowodować poważne uszkodzenia wymagające kosztownych napraw. Warto sprawdzić i wymienić ten element w naszym serwisie, co pozwoli uniknąć poważnych problemów.
Jest to problem, który może spowodować trwałe uszkodzenie silnika Twojego BMW. Opiłki z pompy wysokiego ciśnienia przedostające się dalej wraz z paliwem, mogą unieruchomić twój samochód na dobre. Przy każdej wymianie filtra paliwa należy zwracać uwagę czy nie pojawiają się na nim opiłki, które oznaczają problem z pompą wysokiego ciśnienia. Natomiast jeśli silnik twojego BMW zaczyna nierówno pracować, niespodziewanie gasnąć, są problemy z jego odpaleniem lub zużycie paliwa znacząco wzrosło, nie czekaj i skontaktuj się z EM Serwis BMW Wieliczka, a my na pewno Ci pomożemy.
Gdy zaczynasz czuć wyraźną utratę mocy w Twoim BMW lub zapala się kontrolka układu napędowego, nie można zwlekać. W EM Serwis BMW Wieliczka posiadamy szczegółowe i dedykowane sprzęty do diagnostyki Twojego pojazdu. Odpowiednia diagnoza problemu, którym może być np. uszkodzony EGR, turbosprężarka lub przewody podciśnienia, to klucz do szybkiej naprawy usterki.
Mocno wyczuwalne szarpanie podczas dodawania gazu w Twoim BMW wyposażonym w napęd XDrive, to najczęściej przyczyna uszkodzonej lub psującej się szynki VTG, która w tym układzie przekazuje napęd na przednie koła. Może być to spowodowane starym olejem w skrzyni lub jego zbyt małą ilością. Zdarza się też, że skrzynka VGT ulega uszkodzeniu ze względu na źle dobrane ogumienie w samochodzie. Założenie opon o różnym stopniu zużycia bieżnika lub innym jego typie na przedniej i tylnej osi, powodujące nawet minimalne różnice, które prowadzą do uszkodzenia skrzynki VTG, co sprawia, że zaczyna szarpać pojazdem podczas przyspieszania.
Płyn chłodniczy, którego ubytek w Twoim BMW zauważasz gołym okiem, może być spowodowany wadliwie działającą chłodnicą spalin, uszkodzonym króćcem przy głowicy silnika, problemem ze zbiorniczkiem wyrównawczym. Zwłaszcza w modelach z silnikiem B48 problemem ubywającego nadmiernie płynu chłodniczego była nieszczelność przewodu wodnego między zbiorniczkiem wyrównawczym a głowicą silnika.
Jeśli podczas jazdy w Twoim BMW pojawia się wyczuwalny spadek mocy silnika, przyczyną mogą być luźne klapy wirowe w kolektorze ssącym. Poluzowanie się klap w kolektorze może też prowadzić do trwałego uszkodzenia silnika. Warto przynajmniej co 100 tysięcy kilometrów zwrócić uwagę na nagar w układzie dolotowym, aby zapobiec awarii i zdecydowanie kosztowniejszym naprawą.